Support & Teknisk Service

Vi hjelper deg gjerne om dere har behov for det. Vi kan tilby telefonsupport avtale eller å bli oppringt av tekniker.

Hvis du ikke finner den hjelpen du trenger, kan du sende en mail til teknisk@kbd.as for bestilling av oppringing av tekniker eller service på utstyret hos deg.
Til modellene CASIO SE-S10, SE-S100, SE-S400, SE-S3000, SE-C450 og SE-C3500 ligger det her instruksjonsvideoer for en rekke oppsett av kassene.
Gå til instruksjons videoer her: CASIO Video
Image
Fjernsupport (Windows, for Android, se lenger ned på siden.)

1. Trykk her eller på det blå ikonet "TeamViewer"
2. Bekreft med "Kjør" 2 ganger.
3. Oppgi ID og passord når dette kommer frem.


Hilsen Tekn.avd

Telefon supportavtale

Telefonsupportavtale er frivillig for alle kunder, men er absolutt å anbefale.

Når man har en slik avtale har man tilgang til hjelp pr telefon mellom oppgitte klokkeslett. Her kan få hjelp til enkel programmering, problemer ved bruk av kassen eller andre ting som oppstår, som man ønsker hjelp til. Man blir ikke belastet noe ekstra ved bruk av denne supporten. Hvis det viser seg at det ikke lar seg gjøre å rette feilen eller annet som gjør at det er nødvendig med besøk av tekniker, belastes kunden etter gjeldene priser for servicejobber.

Priseksempel telefonsupportavtale:
QT-6600 1595,- pr år / 365 dager = 4,37 kr pr dag for å ha tilgang til support.
V-R7100 1595,- pr år / 365 dager = 4,37 kr pr dag for å ha tilgang til support.
V-R100 980,- pr år / 365 dager = 2,70 kr pr dag for å ha tilgang til support.
SE-S400 595,- pr år / 365 dager = 1,63 kr pr dag for å ha tilgang til support

For å opprette en slik avtale fylles vedlagt Telefonsupportavtale ut med riktig opplysninger, signeres og faxes inn på 66 77 80 31 eller sendes til firmapost@kbd.as

Kunder med telefonsupportavtale blir alltid prioritert i hektiske tider.

Telefonsupportavtale

Oppringing av tekniker

Hvis man ikke har eller ikke ønsker å ha en telefonsupportavtale kan man bestille en oppringning av en tekniker. Dette koster 350,- pr gang, inntil 20 min, uavhengig av modell.

Denne supporten skal avhjelpe kundens behov for telefonisk hjelp i forbindelse med daglig drift av kundens kassaapparat og videre sikre pålitelig hjelp

• Kort rettledning i daglig bruk
• Hjelp i fb.m. feilbetjening og feilprogrammering
• Kort igangsetting av omprogrammering
• Problemanalyse ved tekniske feil

En slik support kan bestilles på 66 77 80 30 eller på e-post firmapost@kbd.as

Tastaturmaler

Vanlige feilmeldinger

Her er en oversikt over de mest vanlige feilmeldingene til CASIO kassene. På modellene TE-7000, TE-8000, QT-2000, QT-2100 og QT-6000 kommer forklaringen på feilmeldingen opp på skjermen, det er derfor ikke noe oversikt over disse modellene her. Men, de samme meldingen gjelder også for disse modellene. For videre hjelp eller forklaring av feilmeldingen anbefaler vi at du ringer Kasse og Butikkdata’s telefonsupport, se ”Telefon Supportavtale” for mer info om en slik supportavtale.

Batteriskift

Alle CASIO kassaapparater har et backupbatteri som skal ta vare på all programmering i maskinen hvis strømmen skulle blir borte.

Ved optimale forhold skal dette batteriet kunne holde liv i programmet i opptil 8 uker uten tilkopling av strøm. Dvs, hvis maskinen kun skal lagres eller oppbevares over tid er det lurt at den er tilkoplet strøm under lagringen.

Disse backupbatteriene har en levetid på ca 3 år. Dvs at etter ca 3 år vil backup tiden på batteriene synke.

Det er derfor lurt å bytte disse batteriene før det er for sent. En slik service koster ca 1500,- ink arbeid og batteri. Reise kommer eventuelt i tillegg.

Annen service kan selvfølgelig utføres ved samme besøk.

Dette kan bestilles på telefon 66 77 80 30 eller e-post firmapost@kbd.as

Programmeringsark

Her er programmeringsark til de fleste av våre modeller lagt ut.

Disse fylles ut av kunden ved kjøp av nye kasser, eller ved større omprogrammerings jobber. Jo bedre disse skjemaene fylles ut, jo bedre grunnlag får vi for å lage ett program slik som kunden ønsker det.

Bare ta kontakt hvis det skulle være noen spørsmål i fbm utfyllingen av skjemaet.

Priser

kr 350
Telefonsupport
minstepris inntil 20 min
kr 985
Telefonsupport
over 20 min. Pris pr time
Variabel
Telefon supportavtale
gjelder ett år av gangen og kan fritt benyttes innen angitte tider. For priser, se ”Telefon supportavtale”
 
kr 985
Timepris teknisk
Stand alone
kr 985
Timepris teknisk
QT / Data
variabel
Reise
 
kr 1000
Hastereise
oppdrag samme dag
 
kr 350
Prisoverslag reparasjon
Forespørsel
kr 985
Test og montering av betalingsterminal
hos kunde, eks reise og matr.

 

TeamVeiwer Android

 

Last med TeamVeiwer Host:  Trykk her 
TeamVeiwer Host fungerer på: V-R200, V-R7000, V-R7100 og V-T500

 

Last med TeamVeiwer QS:  Trykk her 
TeamVeiwer QS fungerer på: V-R200, V-R7000, V-R7100 og V-T500

For V-R100, last ned filer under. Eldre versjon.

 

Kopirett © 2013 & Alle rettigheter reservert av Aktiv1 AS